Foredrag

games and raves

Mit foredrag om de overraskende ligheder mellem spilbranchen og technoundergrunden til SpilBar i Pumpehuset, juni 2014

Foredrag


Foredrag: Ti overraskende ligheder mellem spilbranchen og techno-undergrunden

Hvad har rave-kulturen og gamer-kulturen egentlig tilfælles? Hvad kan de lære af hinanden, og hvad kan de fortælle os om verden i dag? En hel del!

Tag med på en morsom og lærerig tour gennem lighederne mellem to “ungdomskulturer”, der begge startede som absolut digital undergrund i 80erne og nu har indtaget hele kloden – på hver deres kulørte vis.

Info og booking på christina@majcher.dk | Tlf. 40 40 49 18

Den eneste kvinde i rummet
Der er stadig en klar overvægt af mænd i spilbranchen, og i medierne fremstilles det ofte som et problem. Men er det egentlig det?

Ud fra sine egne erfaringer med arbejdet som spil-journalist giver Christina Majcher eksempler på, hvordan det egentlig er at være den eneste kvinde i rummet, hvordan selve det at være “anderledes” er en absolut nødvendighed for kreativitet og derfor bør omfavnes, og hvorfor det i det hele taget er en rigtig dårlig idé at indtage offerrollen.

Et tiltrængt indspark til den mere privilegerede del af kønsdebatten, der er kørt sur i sin egen os-mod-dem-retorik.


Hvordan vil virtual reality ændre verden?
Med de nye virtual reality-headsets kan vi dykke helt ind i computerspillene i overbevisende 3D hjemme i vores egne stuer. Hvordan føles det? Hvad gør man, når man pludselig er én meter fra en uhyggelig haj? Og hvordan vil virtual reality ændre verden? Jeg har prøvet alle de nyeste VR-headsets, som du nu endelig kan købe i butikkerne, og giver de overraskende svar.

Info og booking på
christina@majcher.dk | Tlf. 40 40 49 18


Sådan kan computerspil forbedre dit liv

Computerspil kan ikke bare gøre dig mere effektiv, bedre til at løse problemer og fiffig til at orientere dig i digitale 3D-verdener, men kan også give dig overraskende, inspirerende og brugbare svar på livets mere eksistentielle spørgsmål. I dette foredrag viser jeg, hvordan computerspil kan gøre os bedre til tilværelsen. Gør klar til at få vendt et par koncepter på hovedet – samtidig med, at du bliver introduceret til en perlerække af spil fra 80’erne til nu, som du absolut bør kende.

Info og booking på christina@majcher.dk | Tlf. 40 40 49 18

Drenge-gamers og pige-gamers
Hvad spiller de? Hvorfor er der forskel? Og betyder det egentlig noget, om hovedpersonen i et spil er han- eller hunkøn? Tag med på en tour fra Giana Sisters på Commodore 64eren i 80erne til i dag, hvor den kvindelige udgave af Thor sælger bedre end den mandlige.

Info og booking på christina@majcher.dk | Tlf. 40 40 49 18

Leave a comment